Dom i zdrowie

Nawiązujemy kontakt

Doskonały kontakt z klientem to podstawa każdego udanego biznesu. Sprawna i fachowa komunikacja może zachęcić do zakupu niezdecydowanych, uspokoić tych, którzy już dokonali transakcji, a wreszcie sprawić, że z chęcią powrócą do Twojego sklepu.

Nawiązujemy kontakt

Formy kontaktu i godziny otwarcia

Im więcej form kontaktu zapewnisz kupującym, tym bardziej zwiększysz szansę na udaną sprzedaż. Zwróć uwagę na to, że ludzie mają różne upodobania – są osoby, które na pierwszym miejscu stawiają szybki kontakt telefoniczny, inne natomiast preferują korespondencję mailową Zakup mebli szczególnie wymaga kontaktu ze sprzedawcą, gdyż klienci wydają większe kwoty. Kupujący chcą poznać wiele szczegółów i upewnić się przed zawarciem transakcji. Często wiele danych technicznych nie jest prezentowana w opisie przedmiotu, dlatego przygotuj się na możliwość udzielenia odpowiedzi na trudne pytania.
Informacje o formach kontaktu możesz umieścić w opisie swojej oferty. Jeśli to możliwe, uruchom jak najwięcej opcji – telefon, e-mail, Skype, a nawet obsługę Gadu-Gadu. Zadbaj o oprawę wizualną, czyli małe ikonki symbolizujące określone formy kontaktu. Zwiększysz wówczas czytelność swojej oferty. Nie zapominaj o adresie firmy, zwłaszcza jeśli oferujesz odbiór osobisty towaru. Przy każdej z tych form podaj koniecznie dokładne godziny, w jakich obsługujesz interesantów. Dodatkowo dopasuj godziny do wymagań klientów, tak aby mieli możliwość kontaktu zarówno od rana, jak i późnym popołudniem. Rozważ także wprowadzenie obsługi weekendowej.

Opcje automatyczne

Jak jeszcze możesz nawiązać kontakt z klientem? Allegro daje ci możliwość stworzenia uniwersalnej wiadomości do kupującego. Służy do tego zakładka Moje Allegro > Moja sprzedaż > Ustawienia sprzedaży > Wiadomość dla Kupujących. Jest ona dołączana automatycznie do każdego powiadomienia o zakupie, musi więc być przede wszystkim krótka i treściwa. Co powinna zawierać? Oprócz podstawowych danych na temat przedmiotu podaj także, w jaki sposób dokonać płatności i jak najszybciej skontaktować się ze sklepem.

Wielu z kupujących korzysta ponadto z opcji widocznej na stronie każdej oferty: Pytanie do sprzedającego. Po zalogowaniu się na konto kupujący może od razu wysłać wiadomość odnoszącą się do oferty, którą jest zainteresowany. Nie przegap takiej wiadomości w swojej skrzynce mailowej. Im szybciej udzielisz satysfakcjonującej odpowiedzi, tym większa szansa na to, że klient zdecyduje się na zakup właśnie u Ciebie.

Allegro zapewnia różnorodne opcje, dzięki którym przekażesz swoim klientom najważniejsze informacje na temat prowadzonej działalności. Dane na temat swojego sklepu możesz umieścić w opisie oferty lub w powiadomieniu mailowym. Nie zdadzą one jednak rezultatu, jeśli sam nie zadbasz o fachowy kontakt z kupującymi. Istotne jest nie tylko regularne odczytywanie wiadomości, ale i odpowiadanie na nie w merytoryczny, kulturalny i profesjonalny sposób. Warto o tym pamiętać.

Kontakt przed zakupem to nie koniec obsługi klienta. Ważne jest, aby klient po dokonaniu transakcji miał dostęp do informacji, na jakim etapie realizacji jest jego zamówienie, czy zostało już wysłane z magazynu oraz kiedy może się go spodziewać. To samo w przypadku dostarczenia zamówienia - warto wysłać maila oraz umożliwić kontakt w celu np. zwrotu czy wymiany towaru.